2013. okt. 11.

Kritika #62 + Fejlécek + Facebook borítóképek #2 + Asztali háttér

Social Network - Avagy a közösségi site-ok átka

Kinézet

Fejléc:
Első ránézésre tetszett, de miután fél percig csak bámultam, találtam néhány hibát. A háttér nagyjából rendben van, a képek is jól össze vannak mosva, de a jobb oldal valamivel világosabbnak tűnik, mint a bal. Továbbá a facebook logó elüt a többi világos árnyalattól. Túlságosan kitűnik, így jobban magára húzza a figyelmet, mint a fejléc középpontjában lévő laptopra. Az előbb említett készülék szépen lett kivágva. Ezzel le is zárnám  a díszítésekről való beszédemet. Térjünk át a szövegre. A 'Social Network' betűtípusa nem tetszik, túl messze állnak egymástól a betűk, és az a színátmenetel sem valami előnyös. Ha én készítettem volna, a világosabb rész mindenféleképpen a sötét felére tettem volna. Így beleolvad a háttérbe. A fejléceden található még egy felirat, mégpedig az 'avagy a közösségi site-ok átka', ami szintén nem nyerte el annyira a tetszésemet. A típussal nincs semmi bajom, csak a nagysággal. Túl nagy.

Háttér:
Egyszerű, de nagyszerű. Semmi kivetnivalóm nincs ellene, és örülök, hogy végre valaki tudja, hogy mi az a 'ne görgessen az oldallal' opció.

Modulok:
Minden szükséges modult megtaláltam az oldalsávban, viszont a sorrendben nem békéltem meg teljesen. A gifet legfeljebbre helyezném, alá a kis bemutatót, majd az információkat, feliratkozókat, archívumot, chatet és végül a cseréket.

Betűtípusok:
Az oldal betűtípusa rendben van, csak annyit tudnék javasolni, hogy a bejegyzéseket állítsd át sorkizártra, úgy esztétikusabb. A modulok típusa nem illik semmihez, szerintem elég, ha a blogon csak egy helyen vannak írott betűk. Mondjuk átcserélhetnéd Courierre, az illene a fejléceden szereplő szöveghez.

Színösszetétel:
Unalmas. A blogodon általában ugyanazokat az árnyalatokat használod, ami nekem egyáltalán nem tetszik. Semmi élet. Ami egy picit is eltér, az a chaten a linkek színe, de azt kell mondanom - megint -, hogy nem győztek meg. Nagyon világosak, rikítanak, de nagyon.

Egyéb:
Szerintem szedd le azt a zenelejátszót, felesleges és ront az összhatáson.

Történet

Alapsztori:
Hm... eddig még csak a prológus és az első fejezet van fent, de nagyon ígéretesnek bizonyul. Örülök, hogy valaki nyitott egy olyan blogot, amiben az ilyen téma kap főszerepet. Az olvasók többsége most biztos azt mondaná, hogy a történet egyedi, viszont szerintem nem. Inkább mondanám tanulságosnak.

Helyesírás:
Habár a történet kifogástalan, a helyesírásod annál kevésbé. Idézek egyet: "A szobámba ülök...". Helyesen "A szobámban". Ugyebár a két szó között kevés eltérés van, de mégis nagy hiba. Szóval ne úgy írd, hogy a szobámba ülök, mert az nem helyes. Akkor lenne az, ha mondjuk oda menne. Ezekre vigyázz! Továbbá gondjaid vannak a szóközökkel. Nem tudom, hogy ez véletlenül van-e, de néha a pontok után kifelejtesz nyomni egy space-et. A párbeszédek sincsenek jól felépítve. Másolom:
"-Mit csinálsz?-hajolt le hozzám Divád.
-A pulóveremet akartam levenni.-mondtam enyhe éllel a hangomba.Miért, minek tűnt?"
Helyesen:
"- Mit csinálsz? - hajolt le hozzám Dávid.
- A pulóveremet akartam levenni - mondtam enyhe éllel a hangomban. Miért, minek tűnt?
"
A hibád most inkább nem fejteném ki bővebben, hisz a javításomból már következtethetsz rá.

Fogalmazás:

Amikor elkezdtem olvasni az első részt, jó kedvre derítettél, meggyőztél a fogalmazásoddal. Tetszett, hogy jelen időben írtad meg a cselekedeteket, szinte úgy éreztem, mintha én lettem volna a főszereplő. Aztán nagy fordulópont következett. Minél jobban haladtam a rész olvasásával, annál jobban ment el tőle a kedvem. A végére valahogy nagyon összecsaptad. És erre még rátett egy lapáttal, hogy nem a jelen időt alkalmaztad, holott azzal kezdted. Az ilyesmit kerüld.

Fejlécek:

Minden fejléccel kész lettem, úgyhogy nyugodtan rendelhettek! :)





Borítóképek:





Asztali háttér:


Unaloműzésből csináltam magamnak egy hátteret. Milyen lett? Ha valaki igényli, akkor mától ezt is lehet tőlem rendelni. :D
Ui: EZ NEM VIHETŐ!









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése