2013. dec. 8.

Kritika #75


Más

Kinézet
Fejléc: Először nem értettem, hogy miért épp kezeket tettél rá, de miután el kezdtem olvasni a történetet, rájöttem. érdekes megoldás, de sajnos azt kell mondjam, hogy nem tetszik. A karokat gyakorlatilag levágtad. A cím, azaz a 'Más' nem tetszik, a betűtípus nagyon egyszerű, ráadásul azok a vonalak is rontanak rajta. A fejléc alján lévő szöveg szintén nem tetszik az egyszerűrége miatt, valamint nekem furcsán hangzik. 'Volt már hogy más voltál' A volt szócskát kétszer is alkalmaztad ebben az apró mondatbanan. Így valahogy értelmesebb lenne: Voltál már más?
Háttér:
Valahogy nem illik ide. Én kifejezetten nem bírom az ilyen mintás képeket, szóval már alapból nem nyert meg. Mellesleg, ha jobban megfigyeled, akkol a végeknél észreveszed, hogy mozaikosak.

Modulok:
Van pár modulod, de a fontos dolgok, mint pl. a chat nincs ott. S szerintem ahelyet, hogy azt tüntetted volna fel, hogy te írod a blogot - ami egyértelmű -, meg, hogy a részeket ekkor meg ekkor hozod, inkább ki bírtad volna írni a történeted lényegét, hiszen - sajnos - sokan a kinézet alapján ítélik meg a blogokat, s valljuk be, a tiéd nem igazán dicsekedhet vele. A közvélemény-kutatásokat már rég leszedhetted volna, mert már lejártak, ezért feleslegesen állnak kinn. Nem baj, ha a szereplők az oldalsávban vannak, de könyörgöm, legalább méretre véghattad volna!

Betűtípusok:
Túl sok! A modulsávban írottak, a bejegyzésekben pedig nyomtatottak, a címeknél pedig megint írottak. Ez a 'trió' nem mutat jól, elég lenne, ha csak két félét használnál.

Színősszetétel:
A szöveg fehér, a mosulok kékek, a linkek pirosak, az aoldalsávban lévő 'the end' felirat pedig a szivárvány összes színeiben pompázik. Rengeteg szín (haha szóismétlés), amelyeknek nincs semmi közük egymáshoz. Egyáltalán nem harmonizálnak, ezzel nem valami kellemes külalakot kölcsönözve a blogodnak.

Egyéb: Sorkizárt szöveg! Amióta szerkesztő vagyok a blogon, ez az első alkalom, hogy ilyennel találkoztam! Örülök, hogy valaki tudja mit jelent az és tesz is valamit az esztétikum érdekében...


Történet

Alapsztori: Csak így az elejére megjegyzem, hogy a prológust nyugodtan kitehetted volna a modulsávba, mivel nem mond el túl sokat, mégis jó egy kis bevezetőnek.
Igazat megvallva, nekem nagyon tetszik! Ilyen még nem olvastam sehol sem, s különösen tetszik, hogy a főhősnőnk, Janka néma. Szomorú, de egyedi. Az árvaház is remek ötlet, s az is plusz pont, hogy Magyarországon játszódik, mivel mostanában inkább New Yorkot, Londont és az efféle ismertebb városokat választják helyszínnek.
Sajnos nem bírtam az egészet elolvasni, de mint ahogy mondtam: Nagyon tetszik! :)

Helyesírás:
A vesszőhibákon kívül nem találtam tól sokat.. vagyis de, láttam. A számokat sose írd számjegyekkel! Hiszen az irodalmi művekben hányszor láttál- vagyis olvastál - ilyesmit? Ezeket a hibákat gyorsan orvosolhatod, de nem árt oda figyelni.

Fogalmazás:
Nem rossz. igaz, van még mit csiszolni rajta, de alapjába véve, jó. Talán több leírást használtam volna, azokkal sokkal jobban el lehet képzelni a szereplőket, illetve a környezetet. Amit még észre vettem, hogy a részek nagyon rövidek. Jobb megoldás lett volna többet összegyúrni egybe, mert volt olyan is, hogy egy fejezet csak néhány gondolatból állt, semmi másból.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése